La Reserva de la Biosfera de Terres de l'Ebre, entre les tres pioneres a l'estat espanyol en la implementació d'una marca pròpia

17/05/2016
Reserva de la Biosfera
Varies imatges del curs

La Reserva de la Biosfera de Terres de l’Ebre va participar en el curs “Nuevas herramientas para mejorar la visibilidad de las Reservas de la Biosfera, sus productos y servicios”, aportant l’experiència en el desenvolupament i aplicació de la marca “Terres de l’Ebre, Reserva de la Biosfera”, instrument que s’ha creat per traslladar aquest reconeixement internacional de la UNESCO als productes i serveis del territori.

Aquest curs s’emmarca en el programa de formació ambiental adreçat a les Reserves de la Biosfera espanyoles que organitza el Organismo Autónomo de Parques Nacionales (MAGRAMA), ens coordinador del Programa MaB a Espanya, que dóna suport a les accions comunes de les Reserves de la Biosfera espanyoles i assegura el seu funcionament en xarxa. El curs va tenir lloc a les instal•lacions del CENEAM, a Valsaín (Segòvia) del 27 al 29 d’abril.

Com a membres d’aquesta xarxa internacional, les Reserves participen en espais d’intercanvi d’experiències, per compartir projectes, trobar aliances i cooperar, identificar les problemàtiques i dificultats comunes, etc. La Reserva de la Biosfera de Terres de l’Ebre també hi és present en aquests espais de trobada. En aquesta ocasió, a més d’assistir a la totalitat del curs, vam participar-hi activament en una taula rodona, compartint l’experiència en la creació i implementació de la marca pròpia de la Reserva: “Terres de l’Ebre, Reserva de la Biosfera”, donant a conèixer l’estructura del Comitè Avaluador de la Marca, Reglament d’ús i procediment d’adhesió, primeres accions dutes a terme, entre d’altres. A la taula rodona ens van acompanyar les altres dues Reserves de l’estat espanyol que tenen una marca pròpia, la Reserva Mundial de la Biosfera de la Palma i la de La Rioja. Cal remarcar que, actualment, l’estat espanyol té designades 47 Reserves de la Biosfera per la UNESCO de les quals només tres disposen d’una marca pròpia per promocionar els productes i serveis característics als seus territoris. La Reserva de la Biosfera de Terres de l’Ebre ha estat la tercera a l’estat espanyol en implementar-la.