El COPATE organitza el primer fòrum d'innovació de la marca Terres de l'Ebre Reserva de la Biosfera

04/03/2022
Reserva de la Biosfera
El president del COPATE ha inaugurat el fòrum

Una quinzena d'empreses acreditades amb la marca Terres de l'Ebre Reserva de la Biosfera han participat avui en el primer fòrum de foment de la innovació que ha tingut lloc al Consell Comarcal del Baix Ebre. Una jornada dedicada a la cultura cooperativa que s'emmarca en el projecte d'especialització i competitivitat (PECT) Ebre Bioterritori, finançat al 50% amb fons FEDER de la Unió Europea. El president del Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE), Xavier Faura, ha explicat als participants que es reformularà el reglament de la marca per adaptar-lo a la situació actual, amb l'objectiu d'aconseguir que més empreses confien en aquest segell.

"La marca és especialment útil per aportar valor afegit als sectors agroalimentari i turístic, sectors en què la qualitat i la singularitat són factors de competitivitat de primer ordre en mercats cada vegada més globals", ha dit Faura. El president del COPATE també ha destacat en l'obertura del fòrum la necessitat d'impulsar la marca, de donar més visibilitat als seus productes i serveis i alinear-los completament amb els objectius de la Reserva de la Biosfera.

Aquest primer fòrum s'ha dedicat a la cultura cooperativa, les solucions tecnològiques i la diversificació productiva i ha comptat amb la intervenció del tècnic de l'Ateneu Cooperatiu de les Terres de l'Ebre, Marc Poy; l'especialista en emprenedoria col·lectiva i dinamitzador local a Tres Cadires SCCL, Quim Pérez i la directora de producte i agroturisme de la Cooperativa de Viver (Castelló), Cati Corell.

 

El vicepresident del COPATE i responsable de l'àrea de la Biosfera ha fet la cloenda del fòrum



Finalment, el fòrum s'ha tancat amb la intervenció del vicepresident del COPATE i responsable de l'àrea de la Reserva de la Biosfera, Ferran Rosich, que ha apuntat la importància d'establir un espai de transferència de coneixement i, a la vegada, de col·laboració entre les empreses acreditades amb la marca.