Per una banda el Consell Comarcal del Montsià l'any 2010, i per l'altra banda, el
Consell Comarcal del Baix Ebre l'any 2011, van redactar el Pla d'Assitència i Suport
en matèria de Protecció civil de la comarca (PAS-PC). Atès això, els Plans d'Assistència
i Suport en matèria de protecció comarcal estableix una organització logística de
suport, assistència i cooperació comarcal a les funcions municipals de protecció
civil – tant en la planificació i prevenció, com en l'emergència i la rehabilitació
(retorn a la normalitat després d'una emergència) -, per afrontar els sinistres
amb majors garanties (incendis forestals, nevades, inundacions, persones perdudes...).
A més a més, el Pla, Montsià i Baix Ebre, també estableix una estructura comarcal
de gestió composada per una Comissió comarcal de Protecció civil, un centre de Coordinació
d'emergències comarcal (CCEC) i una oficina tècnica.
El CODE, ens redactor dels PAS-PC i encarregat de la gestió de l'oficina tècnica,
és el responsable de dur a terme les diferents tasques d'assistència i suport en
les tres seccions de la Protecció Civil: planificació i prevenció, emergències i
rehabilitació.
Els objectius principals que realitza aquesta secció són:
- Redactar o tutelar els plans d'actuació municipal en matèria de protecció civil.
- Redactar o tutelar plans d'autoprotecció d'edificis, instal·lacions, dependències
o activitats públiques.
- Informar dels riscos a què estan sotmesos.
- Informar als ajuntaments de l'obligatorietat dels plans.
- Seguiment de la implantació dels plans de protecció civil.
- Manteniment dels plans de protecció civil.
- Revisar els plans de protecció civil.
- Assessorar al voluntariat en relació a cursos, ajuts, ...
- Elaborar informes tècnics preceptius.
- Elaborar les al·legacions que els ajuntaments considerin adients.